NU KÖR VI

Hoy hoy
Imorgon börjar skolan igen, och jag hoppas att det blir en kanontermin.
Visst kommer det vara hårt, men det gör inget för att jag känner mig riktigt taggad för att lära mig mer om HUR jag ska leva, och FÖR VEM jag ska leva. Bibeln ska bli en viktigare del, och Gud ska få mer tid. Jag ska försöka vara en gladare människa, och ta hand om mina medmänniskor. Älska människor, och visa dem den respekt som de förtjänar. I allt detta måste jag lyckas komma ihåg mig själv, för om man inte älskar sig själv så kan man inte älska någon annan. Josef måste också vara en stor del, men det är han automatiskt för han är så viktig för mig så det blir ingen svår uppgift. Jag ska försöka komma till den ultimata prioriteringslistan:
1: Gud
2: Jag
3: Josef
4: Församlingen
5: Andra
Det är vad jag har lärt mig är det bästa att uppnå, så det är vad jag ska försöka uppnå. Sjukt taggad inför en ny termin i skolan, och lycklig över mitt liv. Så går jag in i termin nr. 4 av mina 6 terminer i gymnasiet. Jag tror och hoppas på ett toppenår med Gud, Josef och alla mina underbara vänner.
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0